Veľká noc je obdobím rodinných stretnutí, osláv a samozrejme vynikajúceho jedla. Na slovenských stoloch nechýbajú tradičné pokrmy ako údené mäso, hrudka, baránok, mazanec či rôzne druhy obložených mís. Aby bol veľkonočný stôl dokonalý, správny výber slovenského vína zohráva kľúčovú úlohu pri harmonizácii chutí. Ako teda správne skombinovať slovenské veľkonočné jedlá s domácimi vínami?

Lavazza získala ocenenie Superbrands Slovakia 2025
Slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Slovak Superbrands udelila káve Lavazza cenu Slovak Superbrands Award 2025. Lavazza získala toto ocenenie na Slovensku už deviatykrát. Ocenenie Superbrands je potvrdením zaradenia medzi elitné značky na slovenskom trhu. Predstavuje nielen potvrdenie neustáleho zvyšovania hodnoty značky ale aj kvalitu kávy Lavazza.
Program Superbrands
Superbrands je najuznávanejšou nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek. Titul Superbrands je znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Pečať Superbrands získajú len značky s výnimočnou povesťou – zákazníci si s nimi vždy spájajú významné hodnoty a majú k nim osobný vzťah. Od svojho vzniku vo Veľkej Británii si projekt získal celosvetové uznanie a dnes je cena Superbrands Award uznávaná ako špeciálne ocenenie, ktoré na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch.
Lavazza získala ocenenie už deviatykrát
Káva Lavazza je lídrom talianskeho espressa doma v Taliansku, ako aj v mnohých ďalších krajinách a Slovensko nie je výnimkou! U nás sa Lavazza stala súčasťou každodenných kávových rituálov veľkého množstva milovníkov kávy a je na prvom mieste v predajoch a znalosti na Slovensku medzi prémiovými značkami kávy. Ročne sa u nás predá približne 60 miliónov porcií/šálok tejto kávy.
Výhradným distribútorom značky Lavazza pre Slovensko je Corner & Co., www.wineplanet.sk.
Superbrands Slovakia
Program Superbrands obnovil svoje pôsobenie na Slovensku v roku 2013. Od roku 2014 sú značky vyhodnocované nielen v kategórii spotrebiteľských ale aj v oblasti business (B2B) značiek. Zatiaľ čo prvé z nich sú verejne známe a spotrebitelia sa s nimi stretávajú deň čo deň v maloobchodnom sektore, business značky sú dôležitými hráčmi v špecializovaných odvetviach priemyslu, poľnohospodárstva a obchodu.
Ocenenie Superbrands pre daný rok získa značka, ktorá obstojí vo viackolovom výberovom procese. Do programu Superbrands sa jednotlivé značky nemôžu prihlásiť. Pri nominácii sa vychádza z databázy všetkých obchodných trade-mark značiek. Spoločnosť Bisnode, popredný svetový poskytovateľ obchodných informácií, vytvorí na základe obchodných výsledkov zoznam nominovaných kandidátov. Ďalším krokom je spotrebiteľský prieskum, jeden z najdôležitejších prvkov výberového konania, v rámci ktorého agentúra GfK na základe známosti a obľuby zúži výber na zoznam semifinalistov. Konečné slovo pri udeľovaní titulov v danom roku má odborná komisia Brand Council. Na konci hodnotiaceho procesu získavajú spotrebiteľské značky ocenenie Superbrands, podnikateľským značkám je udelený titul Business Superbrands.
Lavazza
Príbeh značky Lavazza sa začal pred 124 rokmi v talianskom Turíne. Spoločnosť založil Luigi Lavazza, ktorý prišiel hľadať šťastie do Turína, kde si kúpil si obchod s potravinami a začal pražiť svoju vlastnú kávu.
Vyrábal praženú kávu, v ktorej miešal zrná rôzneho druhu a pôvodu a vytváral tak produkt s unikátnou a novou chuťou. Z pôvodných troch zamestnancov sa firma rozrástla na štyridsiatich. Keď jeho zamestnancov povolali do 1. svetovej vojny, Luigi Lavazza zamestnal svojich synov a dcéry, a vytvoril tak rodinného ducha, ktorý sa stal základom jeho podnikania. Po vojne Luigi kúpil Eureku – pražiaci stroj, ktorý zaručoval vysokú produkciu a Lavazza sa už v roku 1923 stáva najväčším talianskym dovozcom kávy a pražiarom. Dnes je Lavazza lídrom na poli espressa v Taliansku a môžete si ju vychutnať vo viac ako v 90 krajinách po celom svete. Každý rok sa na celom svete vypije viac ako 27 miliárd šálok kávy Lavazza. Výhradným distribútorom značky Lavazza pre Slovensko je Corner & Co.
Ďalšie články

Koňaky ABK6, ktoré vznikajú pod rukami rodiny Francis Abécassis, opäť potvrdili svoju výnimočnosť a majstrovstvo vo výrobe Single Estate koňakov. Na prestížnej súťaži World Drinks Awards 2025 získali viacero významných ocenení, ktoré ich radia medzi absolútnu špičku vo svete destilátov. Francis Abécassis patrí medzi najväčších súkromných vlastníkov viníc v oblasti Cognac a jeho filozofia je jasná: výnimočný koňak vzniká iba vtedy, keď celý proces – od viniča až po fľašu – prebieha na jednom mieste. Tento dôraz na pôvod, terroir a remeselnosť sa odráža v každej kvapke koňakov značiek ABK6, ABECASSIS a REVISEUR.

Či už túto Veľkú noc varíte šunku alebo jahňacinu, pravdepodobne k jedlu budete podávať víno. Ponúkame vám niekoľko rýchlych a jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu vybrať si to správne víno.
Pripravte sa na veľkonočné sviatky s kvalitnými vínami zo Slovenska. Výber vín somelierky.

Pre Argentínu je Malbec Day veľkým sviatkom. Oslava vína, hudby a jedla. Wines of Argentina (WofA), inštitúcia zodpovedná za propagáciu vín z Argentíny vo svete, sa pripravuje na začiatok jednej z najglobálnejších kampaní Malbec Day (MWD). Už 15 rokov snažia pokračovať v upevňovaní pozície vín Malbec ako vlajkovej lode Argentíny.
AKCIA DO 20. 4.: Zľava na Malbecy -15% s kódom MALBEC v košíku