

Caliterra
Vinárstvo Caliterra vzniklo v roku 1996 na základe priateľstva Roberta G. Mondaviho a Viña Errazuriz. Avšak v januári 2004 sa jediným vlastníkom stal Errazuriz. Nachádza sa v srdci Colchagua Valley a vlastní 1085 ha vinohradov, z čoho 75 % tvorí nedotknutá pôda. Caliterra sa skladá z dvoch španielskych slov a to Calidad, čo znamená kvalita a Tierra krajina. Hlavnou filozofiou vinárstva je preto dôraz na harmóniu medzi prírodou a človekom. Vinice ovplyvňuje klíma, s chladnými nocami a teplými dňami. Pôdy sú prevažne hlinito piesočnaté. Prvé vinohrady boli vysadené v roku 1997 modrými odrodami Merlot, Carmenere, Cabernet Savignon, Syrah a v malom množstve Malbec. Červené vína v kategórii Reserva sú z Colchagua Valley a vyzrievajú vo francúzskych i amerických sudoch. Biele odrody Sauvignon blanc, Chardonnay, Viognier pochádzajú z oblastí Maipo, Curichó a Casablanca Valley. Caliterra ponúka svoje vína v piatich kategóriách. Na vrchole ponuky stojí prestížne víno v štýle Bordeaux, Cenit.
OTHER RELATED PRODUCTS
We write on our BLOG

Čile, ako tvrdia milovníci juhoamerických vín, je Bordeaux južnej pologule. Argumentujú tým, že Argentína má svoj Malbec, Kalifornia Zinfandel, Juhoafrická republika Pinotage, Austrália Shiraz, ale Čile nemá svoju odrodu. Najvyššie zastúpenie majú v krajine odrody Cabernet Sauvignon a Merlot, teda tie, ktoré preslávili Bordeaux. Vína z Čile sú plné a zároveň jemné, ohnivé a temperamentné.

Čile patrí medzi vinárske krajiny Nového sveta, ktorým má Európa čo závidieť - nízke náklady a vysoké výnosy, no tiež maximálne dobré počasie a minimum škodcov. Napriek niekoľkostoročnej tradícii je čilská produkcia vína považovaná za sviežu a modernú, a krajina dnes patrí do prvej päťky najväčších exportérov vína a prvej desiatky producentov vína na svete. Ako teda chutí Čile?

Každá vinohradnícka oblasť disponuje jedinečnými klimatickými podmienkami, ktoré v spolupráci s človekom umožňujú vyniknúť vínam s unikátnym rukopisom a kvalitou. Takéto vína mávajú neopakovateľný senzorický prejav spojený s ich veľkým potenciálom pre vyzrievanie, ktorý ho ešte viac umocňuje. Vzhľadom na to, že sa jedná o vína v limitovanom množstve je dopyt po nich veľmi vysoký. Tradične sa tieto vína označujú ako ikonické, prestížne, investičné, dokonca aj snobské.