offerBox
1

22.8. - Prosecco Day

offerImage

Osviežujúce popoludnie plné chutí, hudby a skvelej atmosféry v štýlovom prostredí reštaurácie Apolka v centre Bratislavy.

Lístky

Gin & Tonic -25%

right-arrow
UŽÍVATEĽSKÉ MENU
VÝBER JAZYKA

2+1 = Tretie víno Vinidi ZADARMO. Pozrieť vína.

Ste snob pri výbere vín?

Ste snob pri výbere vín?

Snobizmus môže mať mnoho podôb. Ste príliš horlivý hosť, ktorý neustále prerušuje someliéra v reštaurácii alebo ako hosť vo vinárstve ste sa v degustačnej miestnosti chválili vínom, ktoré ste pili pred týždňom? Spoznávate sa? Čítajte nižšie a dozviete sa, či náhodou nie ste „vínny“ snob.


1. Príliš zvedavý hosť v reštaurácii

Pýtať sa someliéra počas večere: „Čo je na tomto víne zaujímavé?“ alebo zisťovanie stupeň zrelosti hrozna pri zbere, môže pochádzať zo zvedavosti, alebo z potreby dokázať, že sa vyznáte? Autentické otázky sú dobré, ale nemali by byť unavujúce pre someliera, v reštaurácii nie ste jediný hosť. 

2. Posmievate sa cene vína bez toho, aby ste brali do úvahy prácu, ktorá za ňou stojí

Vyhlásenie, že víno je nadhodnotené len na základe jeho ceny, je ignorantské. Do ceny vstupuje veľa faktorov vrátane výnosov, celkovej produkcie a nákladov. Malí, nezávislí výrobcovia vín často čelia iným nákladom v dôsledku napríklad ekológie, čo je pre mnohých profesionálov vo víne o to väčší dôvod, prečo ich podporovať.

3. Objednáte si najdrahšie víno v ponuke, pretože je „najlepšie“

Rovnako snobské je, že vysoká cena je konečným ukazovateľom kvality. V každom prípade si objednajte drahú fľašu, ak poznáte výrobcu alebo región a myslíte si, že to stojí za to. Neriaďte sa však len cenou. Vo všeobecnosti, keď sú ľudia snobmi vína, zážitok je skôr o vnímanej prestíži vína a nie o skutočnej úrovni kvality. Len preto, že ide o veľmi slávnu značku, nemusí to nutne znamenať, že je najlepšia. 

4. Spochybňujete kombinácie someliera

Všetci máme svoj názor na kombinácie jedla a vína, ale v prostredí reštaurácie so šéfkuchárom spolupracuje práve somelier, nie vy. Rovnako je prešľapom ukázať,  že na jedálnom lístku sú kačacie prsia a povedať kuchárovi, čo by sa malo podávať vedľa. Vychutnajte si jedlo tak ako je servírované a s tým, čo nalievajú.

5. Opravujete vinára, someliera

Všetci robíme chyby. Možno sa vinár nesprávne vyjadril o svojom víne alebo someliér neúmyselne pochybil. Upozorňovať ich na ich chyby, najmä pred ostatnými hosťami, je neslušné. „‚Vínni snobi‘ často dávajú ľudí dole; majú krehké ego a tendenciu prenášať svoju neistotu na ostatných.

6. Ovoniavate korok a potom pokračujte v posudzovaní vína

Zatiaľ čo vôňa korku vám môže povedať rôzne podrobnosti o víne, jeho použitie ako ukazovateľa kvality je ľubovoľné. Korok môže cítiť trochu zatuchnutý, ale víno by mohlo byť dobré. Na druhej strane, korok môže voňať dobre, ale víno môže mať chybu. Predstavte si korkovú zátku v reštaurácii ako jednoduchý rituál, nie ako výzvu na hodnotenie toho, čo bolo práve otvorené. Jediný spôsob, ako skutočne rozpoznať kvalitu vína, je ochutnať ho.

7. Fľašu vína posielate hneď späť len preto, že sa vám nepáči

Vybrať si fľašu bez toho, aby ste vedeli čokoľvek o výrobcovi alebo regióne, môže byť nepochybne riskantné. Objednávanie vína však nie je ako výber zmrzliny, neexistujú žiadne neobmedzené a bezplatné vzorky. Najextrémnejším príkladom je hosť, ktorý poslal späť päť veľmi drahých fliaš vína, nie preto, že by boli chybné, ale len z osobných preferencii. Vo všeobecnosti, ak sa chystáte odmietnuť víno v reštaurácii, nie je to preto, že by vám toto konkrétne víno nechutilo, ale preto, že víno má vadu.

Zdroj: WE

Newsletter
Ustriehnite si zľavy, akcie a degustácie

V newslettroch vám budeme posielať aktuálne akcie na víno, degustácie alebo ďalšie zaujímavé info zo sveta vína.  Z nášho newslettru sa môžete kedykoľvek odhlásiť v jeho spodnej časti.